Αλλαγή τακάκια - δισκόπλακες σε Duster I '17 4x4
Nov 14, 2020 18:40:53 GMT 2
odyDuster, marios, and 18 more like this
Post by dusterwarrior on Nov 14, 2020 18:40:53 GMT 2
Εδώ και αρκετό καιρό χαλβάδιαζα τις αεριζόμενες δισκόπλακες της brempo οπότε και περίμενα την κατάλληλη στιγμή για να τις βάλω!!! Άφησα λοιπόν τις εργοστασιακές δισκόπλακες να φαγωθούν (να βγάλουν τα λεφτά τους) και να κάνω το βήμα!!! Παρακάτω παραθέτω την διαδικασία αλλαγής η οποία δεν διαφέρει σε τίποτα από τον τρόπο αλλαγής των απλών δισκόπλακων!
Αρχικά θεωρώ σωστό να ξεκινήσω με τις τιμές (όρια) των αντίστοιχων εξαρτημάτων και πότε αυτά είναι για αλλαγή!
Οι παλιές μου δισκόπλακες είχαν ακόμη λίγο χρόνο ζωής (το πάχος τους ήταν 22mm) αλλά δεν άξιζε να τις αφήσω επάνω στο αμάξι την στιγμή που κάνω πολλά χιλιόμετρα και απαιτητική οδήγηση. Τα τακάκια μου δε είχαν ελάχιστο ψωμί οπότε και αυτά αλλάχτηκαν μαζί!!!
Οπότε και ήθρε η μεγάλη στιγμή για την αντικατάσταση τους με τις αεριζόμενες δισκόπλακες της brempo. Η παραγγελία έγινε από το site της autodoc και συνολικά δισκόπλακες και τακάκια στοίχισαν 143€
1. Εργαλεία & Υλικά που θα χρειαστούν
2. Οδηγίες Αλλαγής (Αφαίρεση)
Ο ποιό εύκολος τρόπος είναι ξεκινώντας από την δαγκάνα!
1ο και πιο εύκολο εξάρτημα να αφαιρεθεί είναι η ελατηριωτή ασφάλεια της δαγκάνας! Χρησιμοποιούμε ένα ίσιο κατσαβίδι για να βγάλουμε την μια άκρη της από την οπή συγκράτησης και έπειτα αφαιρείτε με μια κίνηση!
Επόμενο στάδιο είναι το ξεβίδωμα των δύο πύρων/οδηγών της δαγκάνας αλλά πριν φτάσουμε εκεί και για μετέπειτα δική μας διευκόλυνση (και εφόσον δεν μας νοιάζει για τα τακάκια) χρησιμοποιούμε το ίσιο κατσαβίδι όπως στην παρακάτω εικόνα για να συμπιέσουμε το πιστόνι της δαγκάνας... έτσι δεν μας γίνεται αναγκαία η χρήση ειδικής πρέσας για πιστόνια δαγκάνας...
Στην συνέχεια και εφόσον έχουμε ολοκληρώσει την παραπάνω διαδικασία συνεχίζουμε στην αφαίρεση των πύρων/οδηγών της δαγκάνας... Βγάζουμε πρώτα τα πλαστικά καπάκια που καλύπτουν τους πύρους.
Με μια καστάνια και ένα καρυδάκι με allen 7mm (αν δεν έχεται κάτι αντίστοιχο και ένα απλό κλειδί allen 7mm θα κάνει την δουλειά του) ξεσφίγγουμε τους πύρους! Υπάρχουν δυο σε κάθε δαγκάνα ένας επάνω και ένας κάτω...
Αφού τους αφαιρέσουμε τους καθαρίζουμε πολύ καλά με σπρέι καθαρισμού φρένων.
Πλέον η δαγκάνα είναι έτοιμη να αφαιρεθεί... τραβάμε προσεκτικά, αφαιρούμε το πίσω τακάκι που κουμπώνει ελατηριωτά στο πιστόνι της δαγκάνας και τοποθετούμε προσεκτικά την δαγκάνα επάνω στο ψαλίδι ή σφηνωμένη στο ημίμπαρο της ζαμφόρ.
Αφαιρούμε και το εμπρός τακάκι απλά τραβώντας το συρταρωτά...
Στην συνέχεια αφαιρούμε και το μπρακέτο της δαγκάνας ξεσφίγγοντας τις δυο βίδες που το συγκρατούν χρησιμοποιώντας καστάνια ή μανέλα και ένα καρυδάκι 18mm
Αφού το έχουμε αφαιρέσει καθαρίζουμε σχολαστικά, όσο το δυνατόν καλύτερα, με σπρέι καθαρισμού φρένων και μια συρματόβουρτσα τα σημεία τριβής των οδηγών απ τα τακάκια!
Έχοντας αφαιρέσει την δαγκάνα και το μπρακέτο στερέωσης της είμαστε σε θέση πλέον να αφαιρέσουμε και την δισκόπλακα! Η αφαίρεση της δισκόπλακας είναι πολύ απλή διαδικασία και το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεβιδώσουμε με το κλειδί torx Τ40 τις δυο βίδες συγκράτησης.
Αφού αφαιρεθούν οι δυο βίδες συγκράτησης της δισκόπλακας, η δισκόπλακα είναι έτοιμη να βγει... σε μερικές περιπτώσεις όμως η σκουριά που σχηματίζεται ανάμεσα στην δικσόπλακα και το μουαγιέ την κρατάνε "κολλημένη" στην θέση της! Οπότε λίγη άσκηση βίας με ένα σφυρί ή μια ματσόλα είναι άκρως επιτακτική!!!
Με την παλιά δισκόπλακα πλέον βγαλμένη είμαστε ένα βήμα πριν την τοποθέτηση των νέων ανταλλακτικών! Αλλά πριν από αυτό καλό είναι να προνοήσουμε για τις μετέπειτα αλλαγές και να βάλουμε γράσο χαλκού στην εμπρός επιφάνεια του μουαγιέ! Οπότε ρίχνουμε άφθονο σπρέι καθαρισμού φρένων και με την συρματόβουρτσα προσπαθούμε να αφαιρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη σκουριά μπορούμε!
Αφού το καθαρίσουμε όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτό
βάζουμε μια απαλή στρώση γράσου χαλκού
2. Οδηγίες Αλλαγής (Τοποθέτηση)
αφού το βάλουμε επάνω και σφίξουμε τις βίδες με το χέρι ή με μια καστάνια, ολοκληρώνουμε την σύσφιξη στα 105 Ν.m με το μεγάλο δυναμόκλειδο μας!
Στην συνέχεια τοποθετούμε τα καινούργια τακάκια με την ακριβώς αντίστροφη διαδικασία από αυτήν που είδαμε στην διαδικασία αφαίρεσης και είμαστε έτοιμη να τοποθετήσουμε την δαγκάνα στο μπρακέτο της! Πριν από όλο αυτό όμως πρέπει να επαναλιπάνουμε τους πύρους της δαγκάνας με γράσο σιλικόνης!
Αφού έχουμε απλώσει όσο το δυνατόν καλύτερα επάνω στους πύρους γράσο σιλικόνης, βάζουμε και εδώ κολλά σπειρωμάτων όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτό και βιδώνουμε! Μόλις έχουμε τελειώσει την αρχική σύσφιξη με το χέρι τελειώνουμε κάνοντας μια τελική σύσφιξη στα 34 N.m χρησιμοποιώντας ένα μικρό δυναμόκλειδο και ένα καρυδάκι με μύτη allen 7mm, σε διαδορετική περίπτωση που δεν διαθέτουμε δυναμόκλειδο και καρυδάκι με μύτη allen, χρησιμοποιούμε ένα μακρύ κλειδί allen 7mm και σφίγγουμε με το χέρι μέχρι να νιώσουμε ότι έχει σφίξει καλά και δίνουμε 1/4 της στροφής ακόμη.
Μετά από όλα τα παραπάνω μένει μόνο η τοποθέτηση της ελατηριωτής ασφάλειας της δαγκάνας!
Τοποθετούμε με το χέρι και μετά με ένα σφυρί ή μια ματσόλα χτυπάμε ελαφρά στα σημεία που είναι οι οπές συγκράτησης του ελατηρίου προκειμένου να κάτσει καλύτερα το ελατήριο στην θέση του!
Και ιδού το τελικό αποτέλεσμα!
3. Οδηγίες πριν την οδήγηση
Μετά από όλη αυτή την διαδικασία αλλαγής είναι σαφές ότι το σύστημα των φρένων έχει κενό μεγαλύτερο του κενού λειτουργίας, εφόσον είχαμε συμπιέσει τα πιστόνια των δαγκανών για να διευκολυνθούμε στην επανατοποθέτηση των εξαρτημάτων! Ως εκ τούτου η τήρηση της παραπάνω προειδοποίησης είναι απαραίτητη καθώς σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει σοβαρή περίπτωση ατυχήματος καθώς τα φρένα δεν θα έχουν έρθει σε "επαφή" δεν θα έχουν το απαραίτητο κενό λειτουργίας! Πέραν όλων αυτών υπάρχει ένα ακόμη κρίσιμο σημείο που πρέπει να ελέγξουμε μετά από όλα όσα έχουμε κάνει και αυτό είναι το ρεζερβουάρ του υγρού φρένων!
Είναι λογικό με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων όσο φθείρονται τα τακάκια και οι δισκόπλακες, η στάθμη των υγρών να πέφτει καθώς πλέον απαιτείται μεγαλύτερη διαδρομή των πιστονιών για να πιέσουν τα τακάκια... δηλαδή πλέον μέσα στον θάλαμο της δαγκάνας "αποθηκεύεται" περισσότερο υγρό φρένων! Σε όλο αυτό το διάστημα λοιπόν και προκειμένου να μην πέσει ποτέ η στάθμη των υγρών κάτω από το κατώτατο σημείο είτε εμείς είτε στα συνεργεία γίνεται πλήρωση με υγρό φρένων. Στην περίπτωση όμως που γίνεται αλλαγή όλων των εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης τότε καταλαβαίνουμε ότι το έξτρα υγρό φρένων που συμπληρώναμε τόσο καιρό τώρα είναι περιττό μιας και η διαδρομή των εμβόλων (πιστονιών) επανήλθε στις αρχικές της τιμές!
Οπότε ανοίγουμε προσεκτικά το δοχείο υγρών φρένων (προκειμένου 1ον να μην σκίσουμε την λαστιχένια μεμβράνη που βρίσκεται κάτω απο το καπάκι και 2ον για να μην πεταχτούν υγρά τα οποία ως γνωστόν είναι άκρως διαβρωτικά για τις μεταλλικές επιφάνειες και την βαφή) και ελέγχουμε εάν η στάθμη έχει ανέβει...
στην δική μου περίπτωση όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες έχει ανέβει...
Οπότε με την βοήθεια μια σύριγγας αφαιρώ όσο υγρό απαιτείται προκειμένου να επανέλθει η στάθμη στο ανώτατο όριο που ορίζεται επάνω στο δοχείο!
Αυτά από εμένα... ελπίζω ο οδηγός αυτό να είναι αρκετά κατατοπιστικός! Για όσους ψάχνονται αν η διαδικασία είναι ίδια και για duster II ναι είναι ακριβώς η ίδια!!!!!!!!
Υ.Γ1: όπως βλέπετε στις τελευταίες φωτογραφίες το χρώμα των υγρών φρένων είναι αρκετά σκούρο (δεν είναι σε τραγική κατάσταση καθώς δεν έχουν μαυρίσει)... αλλά σε λίγες μέρες λοιπόν θα επανέλθω με νέο thread στο οποίο θα σας δείξω με ποιον τρόπο τσεκάρουμε εύκολα και γρήγορα την ποιότητα των χρησιμοποιημένων υγρών και πως γίνεται η αλλαγή τους!!!
Υ.Γ2: Για όσους αναρωτηθούν για την σκουριά που αναφέρω ότι πιάνουν τα μουαγιέ σε επαφή με την δισκόπλακα... θα ήθελα να τους προλάβω και να τους καθησυχάσω καθώς σε όλα τα αμάξια συμβαίνει αυτό δεν φταίει η dacia ή η renault σε κάτι!!!
Υ.Γ3: Επειδή ο χρόνος μου σήμερα ήταν περιορισμένος και μερικές φωτογραφίες οδηγιών είτε ξέχασα να τις βγάλω είτε δεν τις έβγαλα σωστά, όπως θα παρατηρήσατε έχω χρησιμοποιήσει και κάποιες φωτό που δεν είναι από το δικό μου duster! Ελπίζω να μην ενοχλεί το γεγονός αυτό και πιστεύω στην κατανόηση σας!
Για οποιαδήποτε απορία έχετε περιμένω στα σχόλια από κάτω!!!!
Αρχικά θεωρώ σωστό να ξεκινήσω με τις τιμές (όρια) των αντίστοιχων εξαρτημάτων και πότε αυτά είναι για αλλαγή!
Όπως φαίνεται από τον πίνακα το πάχος μιας καινούργιας δισκόπλακας είναι 24mm και το ελάχιστο επιτρεπτό πάχος είναι στα 21.8mm δηλαδή σε όλη την διάρκεια της ζωής της έχει περιθώριο να χάσει 2,2mm από το πάχος της δηλαδή 1,1 από την κάθε πλευρά της (αυτό υπό ιδανικές συνθήκες). Βέβαια οφείλω να τονίσω ότι υπάρχουν μοντέλα τα οποία εφοδιάζονται με μικρότερου διαμέτρου δισκόπλακες σε διαστάσεις 260 και 269mm όπου εκεί τα πάχη διαφέρουν με το μέγιστο να είναι 22mm και το ελάχιστο 19.8!!! Οπότε θέλει προσοχή στην επιλογή του κατάλληλου ανταλλακτικού όταν γίνεται αλλαγή!!! Αντίστοιχα και για τα τακάκια οι τιμές για τα duster που εφοδιάζονται με μικρότερες δισκόπλακές διαφέρουν με το μέγιστο πάχος να είναι 17,4mm και το ελάχιστος 8,1mm.
Οι παλιές μου δισκόπλακες είχαν ακόμη λίγο χρόνο ζωής (το πάχος τους ήταν 22mm) αλλά δεν άξιζε να τις αφήσω επάνω στο αμάξι την στιγμή που κάνω πολλά χιλιόμετρα και απαιτητική οδήγηση. Τα τακάκια μου δε είχαν ελάχιστο ψωμί οπότε και αυτά αλλάχτηκαν μαζί!!!
Οπότε και ήθρε η μεγάλη στιγμή για την αντικατάσταση τους με τις αεριζόμενες δισκόπλακες της brempo. Η παραγγελία έγινε από το site της autodoc και συνολικά δισκόπλακες και τακάκια στοίχισαν 143€
1. Εργαλεία & Υλικά που θα χρειαστούν
- Κλειδί torx T40
- Κλειδί allen 7mm (ιδανικό θα ήταν καρυδάκι με μύτη allen)
- Καρυδάκι 18mm (κοντό)
- Καστάνια (μεσαία)
- Δυναμόκλειδο μικρό (με εύρος από 10 έως 80 N.m)
- Δυναμόκλειδο μεγάλο (με εύρος από 100 έως 300 N.m)
- Συρματόβουρτσα
- Σφυρί ή σκληρή Ματσόλα
- Γράσο Σιλικόνης
- Γράσο Χαλκού
- Καθαριστικό σπρέι φρένων (τουλάχιστον 2 μπουκάλια)
- Υγρό φρένων DOT 4 για τον τελικό έλεγχο της στάθμης
2. Οδηγίες Αλλαγής (Αφαίρεση)
Ο ποιό εύκολος τρόπος είναι ξεκινώντας από την δαγκάνα!
1ο και πιο εύκολο εξάρτημα να αφαιρεθεί είναι η ελατηριωτή ασφάλεια της δαγκάνας! Χρησιμοποιούμε ένα ίσιο κατσαβίδι για να βγάλουμε την μια άκρη της από την οπή συγκράτησης και έπειτα αφαιρείτε με μια κίνηση!
Επόμενο στάδιο είναι το ξεβίδωμα των δύο πύρων/οδηγών της δαγκάνας αλλά πριν φτάσουμε εκεί και για μετέπειτα δική μας διευκόλυνση (και εφόσον δεν μας νοιάζει για τα τακάκια) χρησιμοποιούμε το ίσιο κατσαβίδι όπως στην παρακάτω εικόνα για να συμπιέσουμε το πιστόνι της δαγκάνας... έτσι δεν μας γίνεται αναγκαία η χρήση ειδικής πρέσας για πιστόνια δαγκάνας...
Και εδώ φαίνεται πως έχει συμπιεστεί τέρμα μέσα το πιστόνι... Όπως καταλαβαίνετε από το κενό που πλέον σχηματίζεται ότι είναι αναγκαίο να γίνει αυτή η διαδικασία καθώς αυτό το κενό θα "καλυφθεί" με το καινούργιο τακάκι που είναι όντας παχύτερο από το παλιό - σωμένο τακάκι!
Στην συνέχεια και εφόσον έχουμε ολοκληρώσει την παραπάνω διαδικασία συνεχίζουμε στην αφαίρεση των πύρων/οδηγών της δαγκάνας... Βγάζουμε πρώτα τα πλαστικά καπάκια που καλύπτουν τους πύρους.
Με μια καστάνια και ένα καρυδάκι με allen 7mm (αν δεν έχεται κάτι αντίστοιχο και ένα απλό κλειδί allen 7mm θα κάνει την δουλειά του) ξεσφίγγουμε τους πύρους! Υπάρχουν δυο σε κάθε δαγκάνα ένας επάνω και ένας κάτω...
Αφού τους αφαιρέσουμε τους καθαρίζουμε πολύ καλά με σπρέι καθαρισμού φρένων.
Πλέον η δαγκάνα είναι έτοιμη να αφαιρεθεί... τραβάμε προσεκτικά, αφαιρούμε το πίσω τακάκι που κουμπώνει ελατηριωτά στο πιστόνι της δαγκάνας και τοποθετούμε προσεκτικά την δαγκάνα επάνω στο ψαλίδι ή σφηνωμένη στο ημίμπαρο της ζαμφόρ.
Αφαιρούμε και το εμπρός τακάκι απλά τραβώντας το συρταρωτά...
Στην συνέχεια αφαιρούμε και το μπρακέτο της δαγκάνας ξεσφίγγοντας τις δυο βίδες που το συγκρατούν χρησιμοποιώντας καστάνια ή μανέλα και ένα καρυδάκι 18mm
Αφού το έχουμε αφαιρέσει καθαρίζουμε σχολαστικά, όσο το δυνατόν καλύτερα, με σπρέι καθαρισμού φρένων και μια συρματόβουρτσα τα σημεία τριβής των οδηγών απ τα τακάκια!
Έχοντας αφαιρέσει την δαγκάνα και το μπρακέτο στερέωσης της είμαστε σε θέση πλέον να αφαιρέσουμε και την δισκόπλακα! Η αφαίρεση της δισκόπλακας είναι πολύ απλή διαδικασία και το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεβιδώσουμε με το κλειδί torx Τ40 τις δυο βίδες συγκράτησης.
Αφού αφαιρεθούν οι δυο βίδες συγκράτησης της δισκόπλακας, η δισκόπλακα είναι έτοιμη να βγει... σε μερικές περιπτώσεις όμως η σκουριά που σχηματίζεται ανάμεσα στην δικσόπλακα και το μουαγιέ την κρατάνε "κολλημένη" στην θέση της! Οπότε λίγη άσκηση βίας με ένα σφυρί ή μια ματσόλα είναι άκρως επιτακτική!!!
Με την παλιά δισκόπλακα πλέον βγαλμένη είμαστε ένα βήμα πριν την τοποθέτηση των νέων ανταλλακτικών! Αλλά πριν από αυτό καλό είναι να προνοήσουμε για τις μετέπειτα αλλαγές και να βάλουμε γράσο χαλκού στην εμπρός επιφάνεια του μουαγιέ! Οπότε ρίχνουμε άφθονο σπρέι καθαρισμού φρένων και με την συρματόβουρτσα προσπαθούμε να αφαιρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη σκουριά μπορούμε!
Αφού το καθαρίσουμε όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτό
βάζουμε μια απαλή στρώση γράσου χαλκού
2. Οδηγίες Αλλαγής (Τοποθέτηση)
Μετά και την τοποθέτηση γράσου χαλκού στην επιφάνεια των μουαγιέ ξεκινάμε αντίστροφα την διαδικασία βάζοντας πρώτο ότι βγάλαμε τελευταίο... την δισκόπλακα δηλαδή!
Βέβαια πρέπει να τονίσω το εξής παρότι οι εταιρείες ανταλλακτικών στις δισκόπλακές τους εφαρμόζουν μια αντιδιαβρωτική επίστρωση και είναι έτοιμες για χρήση εν τούτης ακόμη πολλές εταιρίες σε κάποια μοντέλα τους χρησιμοποιούν την κλασική μέθοδο με επικάλυψη λαδιού ή σπρέι γράσου της δισκόπλακας προκειμένου να μην διαβρώνεται κατά την αποθήκευση της... επομένως γίνεται σαφές ότι πρέπει πριν την τοποθέτηση/χρήση οι δισκόπλακες να καθαρίζονται σχολαστικά με άφθονο σπρέι καθαρισμού φρένων! Γιατί ως γνωστόν λάδι και φρένα δεν πάνε μαζί
Χρησιμοποιούμε τις νέες βίδες στερέωσης που έρχονται μαζί με τις νέες δισκόπλακες (σχεδόν πάντα όλα τα κιτ ανταλλακτικών έχουν μαζί τις εν λόγω βίδες) βάζοντας κόλλα σπειρωμάτων και σφίγγουμε με το χέρι μέχρι το σημείο όπου δεν βάζουμε έξτρα δύναμη και νιώθουμε ότι δεν παίρνει άλλο... περίπου δηλαδή στα 10 N.m
Αφού έχουμε τελειώσει με την δισκόπλακα είμαστε στο σημείο όπου πρέπει να ξανά τοποθετηθεί το μπρακέτο της δαγκάνας! Βάζουμε και σε αυτές τις βίδες κόλλα σπειρωμάτων καθώς και γράσο χαλκού στα σημεία τριβής των τακακιών με το μπρακέτο και τοποθετούμε!
αφού το βάλουμε επάνω και σφίξουμε τις βίδες με το χέρι ή με μια καστάνια, ολοκληρώνουμε την σύσφιξη στα 105 Ν.m με το μεγάλο δυναμόκλειδο μας!
Στην συνέχεια τοποθετούμε τα καινούργια τακάκια με την ακριβώς αντίστροφη διαδικασία από αυτήν που είδαμε στην διαδικασία αφαίρεσης και είμαστε έτοιμη να τοποθετήσουμε την δαγκάνα στο μπρακέτο της! Πριν από όλο αυτό όμως πρέπει να επαναλιπάνουμε τους πύρους της δαγκάνας με γράσο σιλικόνης!
Αφού έχουμε απλώσει όσο το δυνατόν καλύτερα επάνω στους πύρους γράσο σιλικόνης, βάζουμε και εδώ κολλά σπειρωμάτων όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτό και βιδώνουμε! Μόλις έχουμε τελειώσει την αρχική σύσφιξη με το χέρι τελειώνουμε κάνοντας μια τελική σύσφιξη στα 34 N.m χρησιμοποιώντας ένα μικρό δυναμόκλειδο και ένα καρυδάκι με μύτη allen 7mm, σε διαδορετική περίπτωση που δεν διαθέτουμε δυναμόκλειδο και καρυδάκι με μύτη allen, χρησιμοποιούμε ένα μακρύ κλειδί allen 7mm και σφίγγουμε με το χέρι μέχρι να νιώσουμε ότι έχει σφίξει καλά και δίνουμε 1/4 της στροφής ακόμη.
Μετά από όλα τα παραπάνω μένει μόνο η τοποθέτηση της ελατηριωτής ασφάλειας της δαγκάνας!
Τοποθετούμε με το χέρι και μετά με ένα σφυρί ή μια ματσόλα χτυπάμε ελαφρά στα σημεία που είναι οι οπές συγκράτησης του ελατηρίου προκειμένου να κάτσει καλύτερα το ελατήριο στην θέση του!
Και ιδού το τελικό αποτέλεσμα!
3. Οδηγίες πριν την οδήγηση
Μετά από όλη αυτή την διαδικασία αλλαγής είναι σαφές ότι το σύστημα των φρένων έχει κενό μεγαλύτερο του κενού λειτουργίας, εφόσον είχαμε συμπιέσει τα πιστόνια των δαγκανών για να διευκολυνθούμε στην επανατοποθέτηση των εξαρτημάτων! Ως εκ τούτου η τήρηση της παραπάνω προειδοποίησης είναι απαραίτητη καθώς σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει σοβαρή περίπτωση ατυχήματος καθώς τα φρένα δεν θα έχουν έρθει σε "επαφή" δεν θα έχουν το απαραίτητο κενό λειτουργίας! Πέραν όλων αυτών υπάρχει ένα ακόμη κρίσιμο σημείο που πρέπει να ελέγξουμε μετά από όλα όσα έχουμε κάνει και αυτό είναι το ρεζερβουάρ του υγρού φρένων!
Είναι λογικό με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων όσο φθείρονται τα τακάκια και οι δισκόπλακες, η στάθμη των υγρών να πέφτει καθώς πλέον απαιτείται μεγαλύτερη διαδρομή των πιστονιών για να πιέσουν τα τακάκια... δηλαδή πλέον μέσα στον θάλαμο της δαγκάνας "αποθηκεύεται" περισσότερο υγρό φρένων! Σε όλο αυτό το διάστημα λοιπόν και προκειμένου να μην πέσει ποτέ η στάθμη των υγρών κάτω από το κατώτατο σημείο είτε εμείς είτε στα συνεργεία γίνεται πλήρωση με υγρό φρένων. Στην περίπτωση όμως που γίνεται αλλαγή όλων των εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης τότε καταλαβαίνουμε ότι το έξτρα υγρό φρένων που συμπληρώναμε τόσο καιρό τώρα είναι περιττό μιας και η διαδρομή των εμβόλων (πιστονιών) επανήλθε στις αρχικές της τιμές!
Οπότε ανοίγουμε προσεκτικά το δοχείο υγρών φρένων (προκειμένου 1ον να μην σκίσουμε την λαστιχένια μεμβράνη που βρίσκεται κάτω απο το καπάκι και 2ον για να μην πεταχτούν υγρά τα οποία ως γνωστόν είναι άκρως διαβρωτικά για τις μεταλλικές επιφάνειες και την βαφή) και ελέγχουμε εάν η στάθμη έχει ανέβει...
στην δική μου περίπτωση όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες έχει ανέβει...
Οπότε με την βοήθεια μια σύριγγας αφαιρώ όσο υγρό απαιτείται προκειμένου να επανέλθει η στάθμη στο ανώτατο όριο που ορίζεται επάνω στο δοχείο!
Αυτά από εμένα... ελπίζω ο οδηγός αυτό να είναι αρκετά κατατοπιστικός! Για όσους ψάχνονται αν η διαδικασία είναι ίδια και για duster II ναι είναι ακριβώς η ίδια!!!!!!!!
Υ.Γ1: όπως βλέπετε στις τελευταίες φωτογραφίες το χρώμα των υγρών φρένων είναι αρκετά σκούρο (δεν είναι σε τραγική κατάσταση καθώς δεν έχουν μαυρίσει)... αλλά σε λίγες μέρες λοιπόν θα επανέλθω με νέο thread στο οποίο θα σας δείξω με ποιον τρόπο τσεκάρουμε εύκολα και γρήγορα την ποιότητα των χρησιμοποιημένων υγρών και πως γίνεται η αλλαγή τους!!!
Υ.Γ2: Για όσους αναρωτηθούν για την σκουριά που αναφέρω ότι πιάνουν τα μουαγιέ σε επαφή με την δισκόπλακα... θα ήθελα να τους προλάβω και να τους καθησυχάσω καθώς σε όλα τα αμάξια συμβαίνει αυτό δεν φταίει η dacia ή η renault σε κάτι!!!
Υ.Γ3: Επειδή ο χρόνος μου σήμερα ήταν περιορισμένος και μερικές φωτογραφίες οδηγιών είτε ξέχασα να τις βγάλω είτε δεν τις έβγαλα σωστά, όπως θα παρατηρήσατε έχω χρησιμοποιήσει και κάποιες φωτό που δεν είναι από το δικό μου duster! Ελπίζω να μην ενοχλεί το γεγονός αυτό και πιστεύω στην κατανόηση σας!
Για οποιαδήποτε απορία έχετε περιμένω στα σχόλια από κάτω!!!!